Ny organisation

Organisationsændring i Civilstyrelsen fra den 5. maj 2025

Publiceret 02-05-2025

For at styrke den faglige sammenhæng og sikre en endnu mere smidig opgaveløsning gennemfører Civilstyrelsen en mindre organisatorisk ændring med virkning fra mandag den 5. maj 2025.

Ændringen indebærer, at visse arbejdsopgaver overgår fra ét kontor til et andet. Formålet er at samle opgaver og kompetencer på en måde, der gavner både sagsbehandlingen internt og samarbejdet med borgere og eksterne partnere.

 

Ændringen er intern og vil ikke have betydning for opgavernes kvalitet eller styrelsens tilgængelighed.

 

Du kan se en oversigt over de nye kontorfordelinger og tilhørende opgaver herunder:

 

Offererstatning – kontorchef Eva Aaen       

Sekretariat for Erstatningsnævnet

 

Proces & Retsinformation – kontorchef Birthe V. Jespersen

Fri proces

Retsinformation og Lovtidende

Statstidende

Tilskud til Retshjælpskontorer

Erstatningskrav mod skadevoldere - regres

 

Retslægeråd & Erhvervelse – kontorchef Sanne Bagge Hjort

Sekretariat for Retslægerådet

Værgemål

Båndlæggelse

Fremtidsfuldmagter

Arvesager

Advokatområdet

Erhvervelse af fast ejendom

Telefoni og post

 

Indsamling & Fonde – kontorchef Jeppe Aakerhjelm Jessen

Sekretariat for Indsamlingsnævnet

Sekretariat for Rådet for Offerfonden

Fondsmyndighed

Kontrol og tilsyn med fonde, indsamlinger mv.