Vi arbejder for at være garant for retsstatens grundlæggende principper
I Civilstyrelsen behandler vi konkrete og generelle sager og sekretariatsbetjener nævn og råd på de civilretlige områder under Justitsministeriet, og vi sikrer adgang til Danmarks love og regler.
Vi består af fem faglige kontorer og en tværgående stabsfunktion. Du kan få et overblik over vores sagsområder her.
Vi er omkring 170 ansatte, heriblandt, jurister, kontorfunktionærer, projektledere, kommunikationsuddannede, controllere.
Vores kerneopgaver er navnlig juridisk sagsbehandling af f.eks. sager om fonde, fri proces, advokatbeskikkelser og udlændinges erhvervelse af fast ejendom.
Det er også en kerneopgave for os at yde sekretariatsbetjening til Erstatningsnævnet, Retslægerådet, Rådet for Offerfonden og Indsamlingsnævnet. Styrelsen er endvidere ansvarlig for at udgive den elektroniske Lovtidende og Statstidende samt for driften af Retsinformation.dk.
Mød organisationen her
I Civilstyrelsen er vi til for borgerne, der skal møde en tydelig, åben og tilgængelig styrelse, samtidig med at vi har ambitioner om at positionere os som en moderne offentlig styrelse, der både lader sig inspirere og samtidig kan inspirere andre.
Civilstyrelsen behandler konkrete og generelle sager og sekretariatsbetjener nævn og råd på de civilretlige områder under Justitsministeriet.
Civilstyrelsen sikrer adgang til Danmarks love og regler.
Civilstyrelsen skal være en tidssvarende styrelse, som
I vores virksomhedsstrategi arbejder vi med tre pejlemærker, som er med til at sikre, at vi altid har ”borgeren i centrum”. Civilstyrelsens tre pejlemærker er udsyn, fremsyn og kompetente medarbejdere.
Læs mere om vores virksomhedsstrategi her
I Civilstyrelsen har vi altid borgeren i centrum, når vi træffer effektive afgørelser af høj kvalitet. Vi er til for borgerne, der møder en tydelig, åben og tilgængelig styrelse. Med dette udgangspunkt har vi sat tre pejlemærker, der skal sikre retningen for Civilstyrelsen i de kommende år.
Klik her for at læse vores virksomhedsstrategi
Vores årsrapport præsenterer det samlede resultat for Civilstyrelsens virksomhed, årets økonomiske hovedtal og forventningerne til det kommende år.
Hvert år indgår Civilstyrelsen en et-årig mål- og resultatplan med Justitsministeriets departementet. Mål- og resultatplanen angiver årets vigtigste drifts- og udviklingsprioriteter.
Årsrapporter og mål- og resultatplaner
Ledelsesstøtte
Udvikling
Presse
HR
Økonomi
Kommunikation
It og digitalisering
Databeskyttelse og informationssikkerhed
Sekretariat for Erstatningsnævnet
Fri proces
Advokatbeskikkelser
Retsinformation
Lovtidende
Statstidende
Tilskud til retshjælpskontorer
Sekretariat for Retslægerådet
Sekretariat for Indsamlingsnævnet
Sekretariat for Rådet for Offerfonden
Erstatningskrav mod skadevoldere
Kontrol og tilsyn med fonde, indsamlinger mv.
Fondsmyndighed
Erhvervelse af fast ejendom
Personretssager
Arv og testamente
Telefoni og post
Ledigt hverv som medlem af Retslægerådet - ansøgningsfrist den 27. oktober 2024
Regnskabsmedarbejder i Viborg - ansøgningsfrist den 17. oktober 2024
CivilstyrelsenToldboden 2, 2. sal8800 Viborg
Mandag - fredag kl. 09.00 - 12.00
T: 33 92 33 34
E: civilstyrelsen@civilstyrelsen.dkD: Digital post til Civilstyrelsen
I Civilstyrelsen vil vi gerne betjene pressen bedst muligt og har derfor oprettet en særlig postkasse, som pressen bedes benytte.
Angiv gerne emne for henvendelsen, så den rigtige person kan vende tilbage til dig.
E: presse@civilstyrelsen.dk